Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice
Nohel, Rostislav ; Horák, Zdeněk (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum vlivu klimatických podmínek na adhezi kontaktu kola a kolejnice, kde klimatickými podmínkami jsou myšleny dva parametry, a to teplota okolního vzduchu a vzdušná vlhkost. Tyto parametry vždy působí na kontakt kola a kolejnice, přičemž jejich hodnoty se během ročních období výrazně mění. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na tribometru Mini Traction Machine (MTM) v konfiguraci „ball on disc“. Pro stanovení vlivu klimatických podmínek byl nejprve zjišťován vliv vzdušné vlhkosti na adhezi při určitých teplotách vzduchu, které se pohybovaly v rozsahu (1 až 50) °C. Tyto experimenty byly provedeny pro dva typy disků, přičemž jeden disk byl vystaven kontaminaci listovým extraktem. Poté byl sestaven vliv obou parametrů (vzdušné vlhkosti a teploty okolního vzduchu) na adhezi v podobě 3D mapy, přičemž byly rozlišeny stavy, kdy došlo a nedošlo ke kondenzaci. Získané výsledky v této práci budou použity pro optimalizaci řídících systémů kolejových vozidel.
Dopady změny klimatu na četnost a intenzitu sucha na území ČR
Krejčí, Michal
Cílem této práce je vyhodnocení trendů relativní vzdušné vlhkosti, absolutní vzdušné vlhkosti a tlaku vodní páry v období 1981-2015. Jako vstupní údaje byly vybrány dny beze srážek. Hodnoceny jsou trendy z osmi meteorologických stanic na území ČR: Doksany, Churáňov, Kocelovice, Kostelní Myslová, Kuchařovice, Liberec, Lysá hora a Přibyslav. Významnost trendů byla vyhodnocena pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky analýzy ukázaly, že relativní vzdušná vlhkost nemá v určitém měsíci na všech stanicích jasný vývoj, roztroušeně se vyskytují významné rostoucí i klesající trendy. Na druhou stranu trendy absolutní vzdušné vlhkosti a tlaku vodní páry ukazují jasně významné rostoucí trendy v červenci (šest stanic) a listopadu (sedm stanic). Červencové trendy jsou pravděpodobně způsobeny zvýšením teploty v letních měsících a listopadové trendy nárůstem srážkových úhrnů v podzimním období.
Vliv klimatických podmínek na adhezi v kontaktu kola a kolejnice
Nohel, Rostislav ; Horák, Zdeněk (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na experimentální výzkum vlivu klimatických podmínek na adhezi kontaktu kola a kolejnice, kde klimatickými podmínkami jsou myšleny dva parametry, a to teplota okolního vzduchu a vzdušná vlhkost. Tyto parametry vždy působí na kontakt kola a kolejnice, přičemž jejich hodnoty se během ročních období výrazně mění. Prezentovaný experimentální výzkum byl proveden na tribometru Mini Traction Machine (MTM) v konfiguraci „ball on disc“. Pro stanovení vlivu klimatických podmínek byl nejprve zjišťován vliv vzdušné vlhkosti na adhezi při určitých teplotách vzduchu, které se pohybovaly v rozsahu (1 až 50) °C. Tyto experimenty byly provedeny pro dva typy disků, přičemž jeden disk byl vystaven kontaminaci listovým extraktem. Poté byl sestaven vliv obou parametrů (vzdušné vlhkosti a teploty okolního vzduchu) na adhezi v podobě 3D mapy, přičemž byly rozlišeny stavy, kdy došlo a nedošlo ke kondenzaci. Získané výsledky v této práci budou použity pro optimalizaci řídících systémů kolejových vozidel.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.